Ciągniki terminalowe
171 ogłoszenie nowych i używanych maszyn: Ciągniki terminalowe









Ciągniki terminalowe do załadunku i rozładunku
Ciągnik terminalowy – to specjalistyczny typ samochodów o wysokiej ładowności i wytrwałości, stosowany przy załadunku i rozładunku statków i promów, jak również do przewozu ładunków na terenie portu. Ten ciągnik jest przeznaczony wyłącznie do wykorzystania na terenie portów i innych zakładów – wyjazd na drogi ogólnego użytku jest zabroniony.
Ciągnik terminalowy jest idealny do przewozu ładunków o wysokiej masie i objętości na niewielkie odległości (ładowność składa średnio 30-45 ton, ale niektóre modele mogą holować zestaw o ogólnej masie ponad 350 ton). Terminalowe samochody są idealnie dostosowane do prowadzenia tyłem (fotel kierowcy może obracać się o 180°), dzięki czemu znacznie ułatwia operacje manewrowe podczas załadunku czy rozładunku w warunków ograniczonej przestrzeni.
Możliwości ciągników terminalowych
Większość ciągników terminalowych posiada możliwość wykonywania ro-ro (RORO; roll-on/roll-off), operacje załadunkowe lub rozładunkowe na statkach typu «rolker» (statki ciężarowe, barki i promy, które mają poziomowy sposób załadunku-rozładunku całego towaru lub jego części poprzez wysuwane najazdy na dziobie lub rufie statku).
Także należy zaznaczyć, że samochody tego typu dosyć często są stosowane i w innych branżach, jeżeli istnieje konieczność wykorzystania ciągników o wysokiej ładowności z ograniczoną strefą użycia, na przykład na zakładach obróbki metali.
Nasz portal pomoże znaleźć najlepsze oferty sprzedaży używanych ciągników terminalowych Ternberg, Sisu, Kalmar, Mafi, Scania.
Zainteresować cię mogą także podnośniki do kontenerów.